Kategoria | Analiza rynku

Epson stawia na rozwój druku atramentowego

Opublikowany 06 lutego 2013 przez Atramentówka

Według raportu Gartnera, Epson w zeszłym roku został trzecim największym producentem drukarek na świecie. Wynik ten skomentował w wywiadzie dla Computerworld Samba Moorthy – dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu Epson w Indiach.

epson-logo-1024x381Pierwsze, na co zwrócił uwagę manager, było to, że dane rankingowe, przytoczone w raporcie, nie do końca są poprawne wobec Epson. Dotyczą one całego rynku drukarek bez podziału na typy, podczas gdy strategia marketingowa tego właśnie producenta bazuje na sprzedaży prawie wyłącznie drukarek atramentowych. Jeśli wziąć pod uwagę tylko ten segment drukarek, do Epson, według Moorthy należy 26% rynku, co czyni go 2-gim największym producentem drukarek atramentowych na świecie.

W związku z powyższym, firma nadal będzie koncentrować się na rynku drukarek atramentowych. Tym bardziej, że z punktu widzenia managementu Epson, przed drukiem atramentowym otwierają się nowe perspektywy w sektorze biurowym.

„Zgadza się, – mówi Moorthy, – na dzień dzisiejszy dużo konsumentów preferuje drukarki laserowe. Jednak oczywistym jest też to, że sprzedaż drukarek atramentowych wzrasta już od dwóch lat, szczególnie wśród użytkowników biznesowych. W najbliższym czasie sprzedaż będzie nadal rosła”

 …

„W przeszłości, technologia druku atramentowego nie miała możliwości zaoferować użytkownikom biurowym dużo funkcjonalności. Jednak dzisiaj, Epson całkowicie zmienił ten sektor rynku. Wierzymy, że pod względem efektywności i oszczędności, druk atramentowy może dostarczać o wiele więcej korzyści niż laserowy. Dla przykładu zużycie energii wynosi jedynie 70% w porównaniu do druku laserowego. Jeżeli mówimy o funkcjonalności, drukarki atramentowe są również bardziej uniwersalne. Koszt druku jest niższy i użytkownik może więcej zaoszczędzić w porównaniu do druku laserowego, jednocześnie nie rezygnując z żadnej z funkcjonalności.

            Opracowaliśmy i wypuściliśmy na rynek wiele produktów dla biznesu, które wcześniej były oferowane tylko przez producentów drukarek laserowych. Nasza uwaga będzie się wiec skupiała właśnie na tym sektorze. Zamiana druku laserowego na atramentowy jest tym do czego będzie dążyć Epson”

www.pdf24.org    Send article as PDF   

Leave a Reply

Advertise Here
blog toplista Advertise Here