Kategoria | Analiza rynku

Producenci drukarek: Brother

Opublikowany 15 sierpnia 2013 przez Ivan Kovalov

Brother Logo 300x123 Producenci drukarek: BrotherW naszej rubryce o światowych producentach drukarek atramentowych nie możemy ominąć firmę Brother Industries Ltd – japońską korporację z blisko 100-letnią historią. Korporacja specjalizuje się w produkcji urządzeń biurowych, głównie drukarek – laserowych i atramentowych, kopiarek, urządzeń wielofunkcyjnych, oraz maszyn do szycia i obrabiarek wydawanych pod marką „Brother”.

Ponad 100-letnia tradycja sprawia, że firma jest liderem wśród producentów drukarek i urządzeń wielofunkcyjnych. Obecnie Grupa Brother posiada 17 zakładów produkcyjnych w Japonii, Tajwanie, Korei, Ameryce, Malezji, Irlandii oraz Wielkiej Brytanii, jak również 52 biura sprzedaży w 44 krajach. Firma Brother zatrudnia ponad 31 tysięcy pracowników. Koncern nieustannnie rozwija swoją działalność biznesową.

Historia sukcesu Brother zaczęła się w 1908 roku w Nagoyi, kiedy Kanekichi Yasui założył firmę „Yasui Sewing Machine Co”, która zajmowała się produkcją maszyn do szycia. W 1925 roku interes ojca odziedziczyli jego synowie – Dzitsuiti i Masayoshi – którzy zmienili nazwę firmy na Yasui Brothers’ Sewing Machine Company. Od tej chwili następował jej dynamiczny rozwój: w 1928 roku pod marką „Brother” rozpoczęto produkcję przemysłowych maszyn do szycia, a w 1932 r. – maszyn do szycia do użytku domowego. Już w 1934 roku firma przekształciła się w „Nippon Sewing Machine Manufacturing Co.” (obecnie „Brother Industries Ltd”).

Powojenna historia Brothera to burzliwy rozwój i ekspansja na rynki zagraniczne. W latach 50-tych utworzone zostały oddziały handlowe w obu Amerykach i Europie. Wtedy też rozpoczęto produkcję maszyn dziewiarskich i domowych urządzeń elektrycznych. Jako firma nowoczesna i innowacyjna, Brother zawsze znajdował się w światowej czołówce producentów nowych technologii.

W 1980 roku firma rozpoczęła produkcję elektronicznych maszyn do pisania, a od 1987 drukarek i faksów. Również pod koniec lat 80. firma rozpoczęła działalność na rynku Europy Środkowo-Wschodniej.

„Globalizacja” biznesu Brother doprowadziła do przyjęcia w 1999 r. Globalnej Karty Korporacyjnej (The Brother Group Global Charter), zaczynającej się od słów: „Główną misją Brother jest tworzenie i szybkie dostarczenie konsumentom na całym świecie produktów i usług o najwyższej jakości”. Lecz trzy lata później został przyjęty strategiczny plan rozwoju The Global Vision 21, który określał trzy główne cele strategiczne spółki do roku 2012: 1. Zostać wysoce rentowną oraz wiodącą firmą globalną; 2. Zostać producentem pierwszej klasy poprzez rozwój własnych wybitnych technologii; 3. Hasło reklamowe „po twojej stronie” (eng. In your side) podstawą całej kultury korporacyjnej.

W Polsce firma istnieje od 2005 roku. Początkowo lokalna placówka była przedstawicielstwem Brother International Austria GmbH Sp. z o. o., natomiast z dniem 1 września 2008 roku, filia została przekształcona w Brother Polska Sp. z o.o.

W 2008 roku Brother obchodził swoje stulecie. Na ten moment atramentowe oraz laserowe urządzenia drukujące (drukarki i urządzenia wielofunkcyjne) już stały się głównym kierunkiem działalności spółki. Obecnie firma cieszy się zaufaniem konsumentów przede wszystkim jako producent urządzeń atramentowych – kompaktowe atramentowe drukarki są powszechnie stosowane zarówno w biurach, jak i w gospodarstwach domowych. Ponadto, Firma Brother jest światowym pionierem innowacyjnych, kompaktowych urządzeń wielofunkcyjnych, umożliwiających wydruk w formacie A3.

Z atramentowych urządzeń drukujących w Polsce są najbardziej popularne następujące serie:

- Seria DCP – Atramentowe urządzenia wielofunkcyjne formatu A4;

 – Seria MFC – Biurowe urządzenia wielofunkcyjne formatu A4;

 – Seria MFC-J – Atramentowe urządzenia wielofunkcyjne formatu A3;

Produkty firmy Brother w Polsce otrzymały wiele odznaczeń. Redakcja „Benchmark” wyróżniła tytułem „Dobry Produkt” atramentowe urządzenie wielofunkcyjne Brother MFC-J6510DW oraz drukarkę etykiet QL580N. Natomiast magazyn „PC World” przyznał w testach pierwsze miejsce dla urządzenia Brother MFC-9320CW.

Na koniec warto dodać, że atramentowe urządzenia drukujące Brother są bardzo przyjazne wobec użytkownika – posiadają intuitywne menu, są proste i łatwe w obsłudze. Rzeczywiście urządzenia działające po twojej stronie.

www.pdf24.org    Send article as PDF   

Leave a Reply

Advertise Here
blog toplista Advertise Here