Kategoria | Analiza rynku

Producenci drukarek: Canon

Opublikowany 19 sierpnia 2013 przez Ivan Kovalov

Canon logo 300x137 Producenci drukarek: CanonKontynuując rubrykę o światowych producentach drukarek atramentowych, chcemy przedstawić uwadze naszych czytelników historię sukcesu kolejnego „japończyka” oraz potężnego gracza tej branży, znanego prawie każdemu – firmę Canon Inc. (jap. Kyanon Kabushiki Kaisha).

Od momentu swojego powstania w 1937 roku, firma Canon zajęła silną pozycję w dziedzinie technologii informacyjnych, fotografii oraz wideo. Obecnie firma specjalizuje się w obrazowaniu i produktach optycznych, takich jak aparaty fotograficzne, kamery, fotokopiarki, atramentowe drukarki oraz urządzenia wielofunkcyjne (biurowe, domowe, fotograficzne). Centrala firmy znajduje się w Tokio.

Historia firmy zaczyna się w roku 1933, od momentu założenia Laboratorium Precyzyjnych Narzędzi Optycznych, które pierwotnie zajmowało jeden pokój na 3 piętrze budynku Takikawaja (Takekawaya Building) w Tokio. Laboratorium zostało otwarte wspólnie przez dwóch młodych ludzi: Goro Yoshida oraz jego zięcia Saburo Uchida. Jego zadaniem było stworzenie wysokiej jakości kamer, nie gorszych od niemieckich modeli, które w tym czasie były najlepszymi. Laboratorium zabrał się do badań mechanizmów istniejących wówczas kamer. Finansował badania bliski przyjaciel Uchida, Takeshi Mitarai, który później został prezesem spółki.

Rok później firma wyprodukowała swój pierwszy 35mm aparat fotograficzny z migawką szczelinową typu Leica. Będąc osobą religijną, Yoshida nazwał kamerę „Kwanon” (nazwa nawiązuje do buddyjskiej bogini miłosierdzia – analogicznie jak nazwa pierwszej soczewki użytej przez tę firmę w ich produkcie – KasyaPa – nawiązująca do imienia jednego z głównych uczniów Buddy). Trzeba zaznaczyć, że z dziesięciu wyprodukowanych kamer żadna nie trafiła na rynek.

Wkrótce (rok 1935) zmieniono nazwę firmy na nowocześniej brzmiącą „Canon” oraz zarejstrowano znak towarowy oraz logo firmy. Autorem nazwy oraz logotypu został Uchida, który w przeciwieństwie do religijnego Yoshida chciał nadać aparatowi bardziej dźwięczną oraz nowoczesną nazwę. Jednym z głównych znaczeń tego słowa jest pojęcie „standardu” poszukiwanego przez firmę na drodze tworzenia swoich produktów.

Przez wiele lat firma była znana wyłącznie jako producent profesjonalnych lustrzanek fotograficznych, używanych przez fotoreporterów i fotografów na całym świecie. Jednak technologie rozwijały się dość szybko i forma zwiększała swój udział w innych obszarach elektronicznych produktów konsumenckich. W 1974 roku Canon wynalazł urządzenie do komunikacji, w 1975 r. – opracował pierwszą drukarkę laserową, która stała się podstawą do drukarek firmy Apple i Hewlett-Packard. W 1981 roku została wynaleziona technologia druku atramentowego Bubble Jet. Od tego momentu udział atramentowych urządzeń drukujących w produkcji firmy zaczął istotnie wzrastać.

W chwili obecnej korporacja Canon jest potężną grupą produkcyjną, łączącą pod swoim znakiem towarowym 198 firm na całym świecie, łączny obrót których stanowi ponad 29 mld dolarów rocznie. Największa część sprzedaży przypada na dwa wiodących segmenty firmy: drukarki i urządzenia peryferyjne (34,1%) oraz kopiarki (33,2%). Również poważne przychody firma uzyskuje od sprzedaży wielofunkcyjnych urządzeń cyfrowych imageRUNNER. Dodatkowo, Canon jest dostawcą mechanizmów drukujących między innymi do popularnych drukarek laserowych LaserJet firmy Hewlett-Packard, a także do drukarek wielkoformatowych – ploterów firmy Océ.

Swój sukces na rynku atramentowych urządzeń drukujących Canon zawdzięcza następującym seriom produktów:

 – Canon PIXMA iP – 4-kolorowe (pięć kartridży) drukarki biurowo-domowe;

 – Canon PIXMA MP – 4-kolorowe urządzenia wielofunkcyjne formatu A4;

 – Canon PIXMA MG – 5-6-kolorowe drukarki typu All-in-One;

 – Canon PIXMA MX – zaawansowane biurowe urządzenie wielofunkcyjne formatu A4;

 – Canon PIXMA PRO – 8-10-12-kolorowe profesjonalne drukarki fotograficzne formatu A3+.

Na koniec należy podkreślić, że wyniki firmy Canon Inc. z zeszłego roku wykazały 7,8-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem wcześniejszym, z zyskiem 4,481 mld jenów. To już ósmy rok potężnego wzrostu zysków dla tej światowej firmy.

www.pdf24.org    Send article as PDF   

Leave a Reply

Advertise Here
blog toplista Advertise Here